Menu

I dette forløb skal eleverne lære om naturen på Færøerne og i Grønland. De skal løse små opgaver og til sidst arbejde med klimaforandringer, CO2-udledning og havstigninger.

I den afsluttende opgave skal eleverne have adgang til computere eller tablets med netadgang. 

Forløbet handler delvist om klimaforandringer, særligt i den afsluttende opgave. Her bør du overveje, ud fra dit personlige kendskab til eleverne, hvordan du vil balancere alvoren i klimakrisen uden at dette skal føre til decideret klimaangst hos eleverne.

Natur/teknik:
• Vand, luft og vejr (vejrdata, Golfstømmen, perspektivering af forsk. lande)
• Naturen lokalt og globalt (indblik i arktisk natur og de store variationer)
• Jordklodens forandringer (vulkanudbrud, metamorfe bjergarter, istid, klimaforandringer)
• Perspektivering (fx klimaforandringers betydning for mennesker/for os)

Matematik:
• Matematiske kompetencer (løsning af enkle matematiske problemer)
• Tal og algebra (regneopgaver)