I dette forløb skal eleverne lære om råstoffer og råstofudvningen primært i Grønland, men Færøernes mere begrænsede industri bliver også behandlet.
Forløbet inkluderer nogle små øvelser, som kræver computeradgang.
Geografi:
- Undersøgelse, globalisering: Eleven kan undersøge landes ressourceudnyttelse og handelsmønstre.
- Eleven kan undersøge miljømæssige konsekvenser af ressourceudnyttelse og handelsmønstre.
- Undersøgelse, naturgrundlag og levevilkår: Eleven har viden om muligheder for udnyttelse af naturgrundlaget.
- Perspektivering, perspektivering i naturfag: Eleven har viden om interessemodsætninger knyttet til bæredygtig udvikling.
- Perspektivering, naturgrundlag og levevilkår: Eleven har viden om interesser knyttet til energiog råstofudvinding og bæredygtig naturudnyttelse.
- Eleven har viden om samfundsmæssige og miljømæssige konsekvenser af udnyttelse af naturgrundlaget.
Samfundsfag:
- Økonomi, økonomisk vækst og bæredygtighed: Eleven har viden om bæredygtig udvikling og økonomisk vækst.